Szervezeti mediáció

Fontos, hogy időben felismerjük az egyén szintjén megjelenő kihívásokat, problémákat és a nem megfelelően kezelt, negatív konfliktushelyzetből fakadó, már a szervezet működését érintő, destruktív folyamatokat, melyek természetszerűleg hatnak az adott vállalat hatékonyságára, stabilitására, így a piacon elfoglalt, illetve megszerezhető pozíciójára is. A kollégákban pedig lehetőség szerint tudatosítsuk, hogy ne csak akkor működjünk együtt, amikor kell, hanem akkor is, amikor lehetőségünk van rá, a mediáció, tulajdonképpen egy kiegyensúlyozó tényező, amely stabil alapot teremthet a vállalat üzleti céljainak eléréséhez. A fenti megközelítés gyakorlati részét tekintve, egy olyan eszköztárat szeretnék ajánlani, amely erős támasz lehet egy átszervezés vagy bármilyen szervezeti átalakítás kapcsán, legyen szó kiszervezésről, feladatkörök újra definiálásáról, egészen egy új kollega beléptetéséig, szervezetbe történő integrálásáig.

Mikor érdemes elgondolkodni szervezeti mediáció alkalmazásán? 

Amennyiben az alábbi problémák/témák előfordulnak szervezeten belül, folyamatos beavatkozást igényelve a tulajdonosi kör, illetve a felső vezetők részéről, akkor érdemes elgondolkodni szakértői segítségen, szervezeti mediátor bevonásán:

  • A konfliktushelyzetek kezelése egyre több időt és energiát vesz el a szakmai/vállalatirányítási területtől.
  • Érzékelhetően nő a feszültség és a konfliktusok száma szervezeten belül, a kezelésükre viszont nincs kialakult módszertan/”felelős”.
  • A konfliktushelyzetek általában ugyanahhoz a területhez, szervezeti egységhez vagy akár konkrét személyhez köthetők.
  • Magas a fluktuáció (onboarding folyamat, exit interjú újra gondolása).
  • A vállalat szervezeti átalakítást tervez (átszervezést, kiszervezést vagy esetleg adott terület megszüntetését).

Keress bizalommal és kérj konzultációs időpontot

Telefon

+36 (30) 99 99 580