SZERVEZETFEJLESZTÉSI TANÁCSADÓ –
 (Üzletfejlesztés, Értékesítés)

Konfliktusokkal - ahogy az élet bármely területén, igen gyakran - munkahelyen belül is találkozunk, függetlenül attól, hogy milyen méretű vállalatról beszélünk. Bármilyen szervezeten belüli változás válthat ki a közösségen belül feszültséget. Könnyen belátható, hogy kommunikáció és együttműködés nélkül egyetlen vezető sem képes valós képet alkotni a csapatában dolgozó kollegáiról. Ennek hiányában pedig, nem fogja érteni a motivációjukat, időben felismerni a kialakuló feszültségeket, konfliktusokat és azt sem fogja érzékelni, hogy hol van szükség esetleg erősebb megtartó erőre.

Pedig viszonylag kevés változtatással, megfelelő információáramlással, kommunikációval, az alapértékek megerősítésével, esetleg újbóli meghatározásával, érzékelhetően pozitív irányt vesznek a már kialakult konfliktus helyzetek illetve konfliktus irányába sodródó folyamatok is. Számtalan tipikus példát hozhatnék fel, mint például a fokozódó fluktuációból és az elvárt üzleti célok teljesítéséből fakadó nyomás, amely előbb vagy utóbb konfliktusokban tetőzik, egyre több energiát vonva el, akár egy középvezetőtől, de adott esetben egy felsővezetőtől is. Ebben az esetben célszerű egy tapasztalt, „külső” személlyel, objektíven, „tiszta” fejjel áttekinteni a kialakult helyzetet és a szükséges változásokat.

Mindezt természetesen az Általad meghatározott prioritás és időkeret figyelembevételével. Másik gyakori szituáció, amikor egy meglévő értékesítési csapat folyamatainak optimalizálása, működésének eredményesebbé tétele a feladat. ​Egy jól átgondolt és kivitelezett folyamat során, ez együtt jár az ügyfélkezelés magasabb, professzionális szintre emelésével, ami vitathatatlanul kulcs terület egy profit orientált szervezet működésében.  Minden változás az egyén szintjén kezdődik, fontos, hogy egy olyan hangulatot, közösséget igyekezzünk kialakítani, ami egy ösztönző, egymást támogató, az eredményeket elismerő, a konfliktusokat időben felismerő és kezelő alapokra épül. Csak ezek után kezdhetünk az üzleti célok elérésével komolyabban foglalkozni. 

Keress meg és gondolkodjunk tovább együtt, értsük meg a konfliktust kiváltó helyzeteket, esetleges problémákat és elemezzük ezeket, én pedig javaslatot fogok tenni a szükséges változásokra (igény esetén az implementálási fázist is mentorálom). Mindezek segítségével pedig már el tudunk indítani olyan folyamatokat, melyek az üzleti célok elérésének stabil pillérévé emelhetik a közösséget.